czwartek, 10 marca 2011

Reklama na bilbordach

Autorem artykułu jest Tomasz  Sołtys

Reklama otacza i atakuje nas zewsząd. Nie ma miejsca gdzie można się przed nią schronić. Reklama jest w gazetach, radiu, telewizji. Najbardziej znamy tę formę reklamy z telewizji. Przecież telewizor to jedno z urządzeń, które posiada ponad osiemdziesiąt procent polskich gospodarstw.
Nic więc dziwnego, że każdy kojarzy reklamy. Niektóre są dobre, zaskakują dobrym pomysłem, śmieszą. Takie można nawet oglądać z przyjemnością ale niestety większość reklam w Polsce po prostu jest na żenująco niskim poziomie, który nie zmienił się od czasu lat dziewięćdziesiątych.           
Inna forma reklamy, którą Polacy doskonale znają i siłą rzeczy się z nią spotykają to reklama na bilbordach. W każdym wielkim polskim mieście i nie tylko. Przy polskich drogach. Na słupach bilbordowych, na domach, na blokach. Wszędzie można dostrzec bilbordy, które przekazują różne treści. Czasem to reklamy są ogromne. I człowiek zastanawia się w jaki sposób i na jakich wielkich drukarkach to musiało zostać wydrukowane. A więc profesjonalne drukarnie, czyli takie, które drukują wszystko posiadają specjalistyczny sprzęt albo prasy drukarskie albo drukarki, które potrafią wydrukować "http://www.billboard-druk.pl/" druk solwentowy, zwany również drukiem wielkoformatowym.
To oczywiście kosztuje niemałe pieniądze, ale jeśli jakaś firma decyduje się rozpocząć kampanię reklamową, której jednym z nośników będą bilbordy to raczej nie będzie oszczędzać i w budżecie ma przeznaczone na to środki.
Duże drukarnie tak naprawdę utrzymują się właśnie z takich zleceń. Ciężko bowiem jest w dzisiejszym środowisku drukarskim. Wydawanie książek często wiąże się z tym, że wydawcy nie płacą od razu i na pieniądze trzeba trochę lub nawet bardzo długo czekać. A agencje reklamowe z reguły w takich przypadkach nie oszczędzają i płacą dobre pieniądze za dobrze wykonaną pracę. Na przykład jeśli jakieś studio reklamy otrzyma zlecenie na zaprojektowanie takiej lub innej kampanii. I kiedy już przygotuje tą kampanię, która zostanie zaakceptowana przez klienta musi wybrać rodzaj mediów na jakich zostanie umieszczona reklama.
Oczywiście każdy rodzaj mediów wymaga odmiennej koncepcji. Pomysł pasujący do telewizji niekoniecznie będzie pasował do radia. Na bilbordzie można pokazać jedynie obraz i słowa. Studio reklamy może mieć ciężki orzech do zgryzienia w przypadku gdy niezbyt dobrze przemyśli swoją strategię i rodzaj wykorzystanych mediów.
---
Artykuł pochodzi z serwisu "http://artelis.pl/%22%3Ewww.Artelis.pl%3C/a>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz